Winkelwagen wordt groen: klanten bestellen duurzame producten

Twee keer zoveel producten in de onlineshop

Klanten verwachten van shops op internet een nagenoeg grenzeloos gevarieerd productassortiment. Ook B2B-shops als Onlineprinters vormen daarop geen uitzondering. Want marketingmanagers en vormgevers bestellen hun gedrukte producten het liefst bij één leverancier. „We willen onze klanten een uitgebreid aanbod op het gebied van individuele printproducten aanbieden, en daarom bieden we voortdurend nieuwe producten in onze shops aan. Daarbij kan het ook gaan om nieuwe soorten papier, gewicht van papier of andere formaten. We zien vooral veel belangstelling voor diverse soorten kringlooppapier en duurzame producten. Daarom hebben wij ons assortiment dienovereenkomstig uitgebreid.“ vertelt Christian Würst, als chief commercial officer van Onlineprinters onder andere verantwoordelijk voor het productbeleid.

Groene winkelwagen: In de shop van Onlineprinters vinden klanten meer dan 3.000 producten, waaronder veel gedrukte producten die milieuvriendelijk zijn, zoals veganistische stickers, ballonnen van natuurlatex en kalenders van kringlooppapier.

Groene winkelwagen

Met standaardisering naar diversificatie

De dienstverlener van drukwerk begon 15 jaar geleden met de onlineverkoop van gedrukte producten als flyers en posters in verschillende formaten. Tegenwoordig bevat het assortiment meer dan 3.000 producten, die klanten in miljoenen varianten kunnen bestellen. Derhalve is het productassortiment de afgelopen twee jaar verdubbeld. Veel klanten van Onlineprinters willen het milieu niet meer belasten dan nodig. Daarom worden kleinere oplagen besteld die bovendien als voordeel hebben dat de informatie actueler is. Bovendien is er ook steeds meer vraag naar milieuvriendelijkere soorten papier en producten.

Duurzame producten

Sinds 2018 wordt het productassortiment speciaal uitgebreid met een breed scala aan relatiegeschenken en textiel. „We hebben de vraag van de klant om nog meer duurzame producten in het assortiment op te nemen, begrepen. Ook op het gebied van reclamemiddelen is de trend herbruikbaarheid en ecologisch en sociaal verantwoorde producten“, benadrukt Christian Würst, hoofd Marketing van Onlineprinters. Van placemats van kringlooppapier tot textiel van biologische katoen, we breiden ons portfolio voortdurend uit met meer duurzame producten. Bovendien werden er ook veganistische stickers in het assortiment opgenomen. Ook kunnen er ballonnen van natuurlatex in de shop worden besteld.

Basic versus premium

Dankzij een duurzaam businessmodel en intelligente productieprocessen kan Onlineprinters gedrukte producten voor een voordelige prijs produceren. Nieuw in de Onlineprinters-shop zijn de zeer voordelige "Basic-catalogi", dat zijn verlijmde catalogi die leverbaar zijn in de formaten A4 en A5. Deze kunnen worden gebruikt als handboeken, voor handleidingen of als schooljaarboeken en schoolkranten. Ook op het gebied van premium reclamemiddelen werd het aanbod uitgebreid, er wordt nu exclusieve reisbagage van de premiummerken travelite en Titan aangeboden, dat bijvoorbeeld geschikt is als hoogwaardig relatiegeschenk ter gelegenheid van Kerstmis.