Onlineprinters brengt de Europese gedachte in praktijk

European Business Award beloont klantenservice

Onlineprinters is National Winner van de European Business Award ("EBA"). De onlinedrukkerij kwam als beste Duitse onderneming uit de bus in de categorie "The Customer and Market Engagement Award (omzet > 150 miljoen euro)". De e-commerce-onderneming, die tot de drie succesvolste onlinedrukkerijen van Europa behoort, heeft daarmee gewonnen van enkele duizenden gerenommeerde ondernemingen, en de vakjury met haar Europese marktbenadering, het innovatieve bedrijfsmodel, de focus op het centraal stellen van de en de inspanningen om te produceren met een zo zuinig mogelijk gebruik van grondstoffen, overtuigd.

De EBA is een Europese en branche-overkoepelende wedstrijd waarbij ondernemingen worden onderscheiden voor uitmuntende bedrijfsprestaties. In 18 categorieën worden verschillende aspecten beoordeeld, zoals prestatie, innovatie en sociale verantwoordelijkheid. Voor de "Customer and Market Engagement Award" scoorde Onlineprinters bij de beoordelingscriteria punten met uitstekende reviews van klanten, hooggekwalificeerde medewerkers, hoogwaardige technologie en een constante verbetering van de diensten. Meer dan 40 serviceadviseurs, die veelal meertalig zijn, communiceren in elf talen met de klanten van Onlineprinters en waarborgen zo een hoog serviceniveau.

Roland Keppler, CEO van Onlineprinters, vertelt: „Wij zijn heel blij met deze onderscheiding op Europees niveau. Want dankzij de Europese markt konden wij ons potentieel verder uitbouwen. In de loop van 15 jaar hebben wij voor 18 landen shops opgezet en individueel drukwerk aan onze klanten in veel Europese landen kunnen leveren.“ Aan dit succes ligt de sterke focus op de behoeften van de klanten ten grondslag: meertalige webshops, self-service-inhoud zoals YouTube-tutorials, een materiaaladviseur en handleidingen voor het aanmaken van drukgegevens in de Help-functie maken een bestelling in de onlineshop comfortabel voor de klanten.

In de categorie "The Customer and Market Engagement Award (omzet > 150 miljoen euro)" werd Onlineprinters gekozen tot National Winner bij de European Business Awards.

Onlineprinters is National Winner bij de European Business Awards.

Over de European Business Award

De European Business Award werd in 2019 al voor de twaalfde keer uitgereikt en is één van de grootste en meest gerenommeerde, branche-overkoepelende en grensoverschrijdende wedstrijden ter wereld. Het hoofddoel is de ondersteuning en ontwikkeling van een sterker, succesvoller, innovatiever en op waarden georiënteerd bedrijfsleven in Europa. In 2019 hebben zich 120.000 ondernemingen uit 33 landen aangemeld voor de in totaal 18 categorieën van de European Business Awards.