Heldhaftig: drukwerk staat centraal
Onlineprinters-reclamebudget gaat naar Gley Rissom Thieme
Na een logo- en CI-refresh begint de dienstverlener voor onlinedrukwerk Onlineprinters nu met een nieuw internationaal reclameoffensief. Het startschot voor de crossmediale campagne van de ondernemingsgroep met een jaaromzet van 200 miljoen euro viel al begin april. Het agentschap Gley Rissom Thieme (GRT) was belast met de vormgeving en het ontwerp, en ontving daarvoor een reclamebudget van zes cijfers. De creatievelingen uit Hamburg hebben hiervoor gedrukte reclamemiddelen als megagrote helden uit het dagelijks leven in branchetypische settings voor het voetlicht gebracht, waaronder roll-up banners, flyers, brochures, briefpapier en kartonnen bekers.
Gepland zijn advertenties in meer dan 60 titels en breed verspreide onlinecommunicatie. De advertenties gaan vergezeld van een social mediacampagne, een nieuwe beurspresentatie en direct marketingmaatregelen. „Het team van Gley Rissom heeft ons tijdens een pitch vooral overtuigd door de diversiteit van hun ideeën. Met de campagne willen wij klanten in tien landen en in negen talen aanspreken. Onze internationaliteit is altijd een enorme uitdaging, die wij alleen kunnen aangaan door een hoge mate van creativiteit te bieden“, zo becommentarieert Christian Würst, CCO van Onlineprinters zijn beslissing voor het creatieve agentschap.
Verantwoordelijk voor de creatie van de reclamecampagne was het team Gerrit Gley (concept/tekst), Tim Reichert en Chi Nguyen (art). Het geven van adviezen komt voor rekening van Kay Rissom, directeur van Gley Rissom Thieme en Janette Geske als account director. Kay Rissom vertelt over het verkregen budget: „We zijn heel blij dat we voor Onlineprinters een campagne mogen opzetten die de producten en dienstverlening op een even creatieve als verkoopsterke manier voor het voetlicht brengt. En dat zowel analoog als digitaal." GRT zal Onlineprinters als full-service-agentschap ondersteunen bij het realiseren van verdere reclamemaatregelen.
Spotlight on print heroes
Onlineprinters advertising budget awarded to Gley Rissom Thieme
Following a logo and CI refresh, Onlineprinters, the provider of online printing services, has now launched a new international marketing campaign. The group, which generates annual sales worth € 200 million, gave the go-ahead for its cross-media campaign already at the beginning of April. The marketing specialists of Gley Rissom Thieme (GRT) were commissioned to perform the design and planning activities, receiving a six-digit advertising budget. The Hamburg-based creative minds have showcased printed advertising material as oversize everyday heroes in sector-specific settings, including roller banners, flyers, brochures, letterheads and paper cups.
The ads are set to be published in more than 60 print titles and various online communication channels and will be accompanied by a social media campaign, a new exhibition concept and direct marketing activities. "The team of Gley Rissom convinced us with their pitch mainly because of the diversity of their ideas. We want to address customers in ten countries and nine languages with the campaign. Our international focus has always been a major challenge which can only be met with a high level of creativity," Christian Würst comments on his decision to contract the design agency; he is the CCO of Onlineprinters.
The team comprised of Gerrit Gley (concept/text), Tim Reichert and Chi Nguyen (art) was responsible for the creation of the advertising campaign. Kay Rissom, managing partner of Gley Rissom Thieme, and account director Janette Geske act as consultants. Kay Rissom on the awarded budget: "We are excited to have the opportunity to do the campaign for Onlineprinters, which will portray their products and services in a creative and sales-boosting manner using both analogue and digital channels." GRT will support Onlineprinters as a full-service agency with implementing additional marketing activities.